Pages

onsdag 29 september 2010

Öppna spisen, uppdatering / Fireplace, new pictures

Här kommer en bild på den putsade öppna spisen. Både jag och Kenneth är väldigt tacksamma till Anders som gjort ett så fantastiskt arbete. Detaljerna med det putsade valvet och sidorna av insatsen gör ett väldigt vackert intryck. Det som är kvar är att måla den vit och olja in skiffret så den svarta glansen kommer fram. Får se om vi målar själva eller lejer bort det. Anders ska även göra en krönlist längst upp mot taket. Lägger in en bild på det helt färdiga resultatet längre fram.



I helgen lekte jag leken  "flest besökta butiker på kortast tid". Skämt åsido så besökte jag faktiskt en ofantlig mängd butiker i jakten på speglar till våra båda badrum. De butiker som hade något av intresse var Chilli, Jysk och Mio. Besökte även Lauras House, Entré, Överskottsbolaget, K-rauta, Bauhaus, Nice och IKEA.
Chilli skulle få in en hel del speglar nu i höst så det får bli ytterligare ett besök.

Igår på morgonen möte jag elektrikern för att ta ut måtten på belysningen i badrummet. Återvände till huset på lunchen och tog med mat till Pappa och Ronny. Oplanerat blev jag kvar och fick hjälpa till att isolera. Lånade en luvjacka av broder och ett par handskar. Hade inte direkt kläderna för det men nöden har ingen lag. Så min halva semesterdag blev en hel.

Some new pictures of the fireplace. We are very happy with the result! Too be completely finished it needs to be painted white and also to polish the stone so that the black colour will appear.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...