Pages

fredag 14 oktober 2011

Efterätts Buffé

För några veckor sedan hade vi födelsedagsfirande för min far hemma hos oss. Födelsedagsmiddagen åt vi ute på restaurang. Efteråt åkte vi till oss för kaffe och efterrättsbuffé. Eftersom vi ätit maten ute fick jag tillfälle att lägga lite extra tid på deserten. Det var så länge sedan jag bakat så det var riktigt roligt att få gå loss ordentligt!

Resultatet blev dessa bakverk;
  • Guldsockerkaka, bakad bara med äggulor. Dekorerade med hemmagjord kolasås och lite daimkulor.
  • Silversockerkaka, bakad på äggvitorna som var över
  • Minihallongrottor
  • Blåbärscupcake, både stora och mini variant. Frostingen skulle bli blå men 2 droppar för mycket blev en pastellgrön frosting.
  • Vaniljpannacotta med lime marinerade blåbär
  • Moccapannacotta (gjord på laktosgrädde)
Här är lite bilder från buffén och dukning.










2 kommentarer:

  1. Mums, det där såg inte tokigt ut :)

    SvaraRadera
  2. Allt utom Silver kakan var gott, om jag får säga det själv ;)
    Silverkakan blev lite torr med bara äggvitor, men det var säkert jag som inte kunde göra receptet rättvisa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...