Pages

torsdag 10 mars 2011

Vårt Sovrum

Nu har det varit dåligt med uppdatering på bloggen igen. Men det beror delvis på att jag legat sjuk i nästan 2 veckor och är fortfarande inte riktig till 100% frisk. Har äntligen fått utskrivet lite starkare hostmedicin så nu  får jag sova på nätterna.

Har också haft lite problem med min kamera, men här kommer i alla fall lite bilder från vårt sovrum.

Vi har fortfarande inte fått upp några gardiner, gardinstänger eller tavlor. Hoppas att det inte dröjer allt för länge till med gardinerna, för nu börjar det bli ljust ute och jag vill ha det mörkt i sovrumet. Eftersom huset är byggt i ytong som är ett poröst material  är det viktigt vad man väljer för skruv/plugg.
Vi har fått tips om att besöka en hilti butik för att  be om råd om vad vi kan tänkas behöva.



Jag älskar mörka sovrum, men valet av den mörka antracit svarta väggen var inte helt självklar. Först fegade vi och provmålade med ljusare nyanser. Är otroligt nöjd med att vi valde den mörkaste till slut. Rummet fick en en vit "bård" längst ned och ett avslut med en dekorlist. Även upp mot taket avslutade vi med ca 30-40 cm vit "bård". Sängborden är inköpta på annons för 300 kr och som jag sedan målat vita.




Den vita pardörren som visas på bilden nedan är dörren in till klädkammaren som jag tidigare visat bilder ifrån. Sovrummet är på ca 18 kvm och har också ett badrum i anslutning.




Bilderna täcker inte hela sovrummet så fler bilder kommer framöver, förhoppningsvis uppdaterade med gardiner och också bilder från badrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...